در عقد چه سوره ای خوانده شود؟

18/اکتبر/2023
3/5 - (11 امتیاز)

سوال در عقد چه سوره ای خوانده شود؟ قطعا به ذهن شما هم خطور کرده است که در حال مطالعه این مقاله هستید؛ چرا که همه افراد دوست دارند از این لحظه دلنشین و سرنوشت ساز، نهایت استفاده را ببرند و از شانس استجابت دعا در زمان عقد استفاده کنند و از خداوند متعال مسیری پر از برکت، شادی و پیشرفت طلب کنند.

بنابراین طبیعی است که به دنبال پیدا کردن جواب این سوال باشید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با سوره ها و دعاهای مناسبی که می توانید در حین جاری شدن خطبه عقد بخوانید، آشنا شوید.

دعای سفره عقد و عروسی

خواندن کلام خدا در هر شرایطی باعث ایجاد آرامشی عمیق در قلب می شود بنابراین زوج ها این آرامش و ثواب قرآن را در دقائق ابتدایی ورود به زندگی مشترک نیز وارد می کنند تا از خیر و برکت آن در مسیر زندگی بهره مند شوند.

از این رو در ادامه تعدادی از سوره هایی که به صورت معمول توسط زوج ها در زمان جاری شدن خطبه عقد خوانده می شود را معرفی خواهیم کرد؛ شما می توانید هر کدام از آن ها را به عنوان دعای سفره عقد و عروسی خود انتخاب کنید و از برکات بی شمار آن بهره‌مند شوید:

  • سوره نور
  • سوره مریم
  • سوره یاسین
  • سوره الرحمن
  • سوره کوثر

امری طبیعی است که زوج ها در مراسم عقدشان و علی الخصوص در حین خواندن خطبه عقد، دچار هیجان و گاهی استرس شوند؛ بنابراین ممکن است تمرکز کافی برای خواندن یک سوره کامل از قرآن را نداشته باشند.

دعای سفره عقد و عروسیاما هیچ کس دوست ندارد این لحظه تکرار نشدنی را از دست بدهد و از برکات آن بی نصیب بماند بنابراین در چنین شرایطی، خواندن آیاتی شناخته شده و مجرب می تواند برای شروع یک زندگی پرثمر و پربرکت، کمک کننده باشد.

برخی از این آیات و سوره های مناسب عقد عبارتند از:

  • آیه ۱۲۰ سوره آل عمران
  • آیه ۷۱ سوره احزاب
  • آیه ۱ سوره نسا
  • آیه ۴۹ سوره ذاریات

خواندن سوره نور در هنگام عقد

پیش از هر چیزی بهتر است بدانید که همه سوره های قرآن مقدس هستند بنابراین بسیاری از زوج ها پس از نیت، قرآن را باز می کنند تا هر سوره ای که صفحه اش باز شده را بخوانند.

اما بسیاری از زوج ها نیز دوست دارند سوره هایی را که مرسوم است در زمان عقد خوانده شود را انتخاب کنند؛ که سوره نور به عنوان سوره‌ای مجرب برای برآورده شدن حاجات در حین خواندن خطبه عقد، شناخته می شود.

روایات بسیاری در باب فضیلت سوره نور وجود دارد که گفته می شود اگر این سوره با حضور قلب خوانده شود، در برآورده کردن حاجات بسیار کمک کننده است؛ بنابراین خواندن سوره نور در هنگام عقد بسیار سفارش شده است.

خواندن سوره نور در هنگام عقد

آیا دعای قبل یا هنگام خطبه عقد حتما باید عربی باشد؟

سوال پرتکرار دیگری که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده، این است که آیا دعای قبل یا هنگام خطبه عقد حتما باید عربی باشد؟

قطعا خیر؛ فراموش نکنید که شما برای راز و نیاز و درخواست از خداوند مهربان، محدود به زبان و مکان خاصی نیستید؛ شما می توانید در هر لحظه و با هر زبانی که به آن مسلط هستید، از ته قلبتان، از خالق مهربان طلب آرامش، شادی و خوشبختی کنید.

بنابراین اگر شما به هر دلیلی نمی توانید دعاهای مجرب به زبان عربی بخوانید یا شرایط خواندن آیات و سوره های قرآن را ندارید، می توانید با هر زبانی که به آن مسلط هستید در حق خود و برای شروع یک زندگی پر برکت دعا کنید.

نکته: تنها چیزی که اهمیت دارد این است که شما لحظه طلایی خطبه عقد را از دست ندهید و هر آن چه را که برای زندگی و مسیر جدید خود می خواهید را از خداوند طلب کنید؛ چون بر اساس روایات، گفته می شود در حین جاری شدن خطبه عقد، فرشته آمین بالای سر عروس و داماد می ایستد تا دعا ها و خواسته های آن ها را مستجاب کند.

لازم به ذکر است که دعاهایی که می کنید فقط محدود به دعای خاصی نیست بلکه شما می توانید برای رزق و روزی خود و همسرتان، داشتن فرزندانی صالح و آگاه، زندگی شاد و… دعا کنید.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*
*